Forum www.modernizm.fora.pl Strona Główna FAQ Użytkownicy Szukaj Grupy Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zaloguj Rejestracja
www.modernizm.fora.pl
Forum dotyczące problematyki modernizmu - funkcjonalizmu - stylu międzynarodowego w architekturze, urbanistyce, wzornictwie, oraz sztuce i socjologii.
 Gdańsk się modernizuje Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Modernista
Administrator



Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:48, 06 Lut 2013 Powrót do góry

Zabudowa Targu Siennego i Rakowego to największa w Gdańsku inwestycja infrastrukturalna, która ma odmienić oblicze centrum miasta.
Inwestycja ta w ramach będzie w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego realizowana przez holenderską spółkę deweloperska Multi Development oraz miasto Gdańsk.
Związana z tym przebudowa układu komunikacyjnego w tym regionie Gdańska stanowić będzie idealne rozwiązanie urbanistyczne dla ochrony także i pieszych.
Już na etapie wczesnych koncepcji zrezygnowano z likwidacji zdewastowanego tunelu podziemnego pod Wałami Jagiellońskimi, między Bramą Wyżynną a Targiem Siennym , zdecydowano natomiast rozsądnie o jego modernizacji. W sytuacji, gdy miasta takie jak Wrocław i Warszawa wykazują się wstecznymi projektami niebezpiecznymi dla swoich mieszkańców, Gdańsk planuje przedłużyć tunel. Do kompletu kierowcy dostaną zupełnie nową alternatywę drogową - bezkolizyjną podziemną ulicę, którą przejadą od dawnej przychodni kolejowej przy dworcu PKP , aż do gmachu Urzędu Wojewódzkiego .

Wraz z tą podziemną ulicą, która z pewnością przejmie znaczną część ruchu północ - południe, przy Hucisku zaplanowano kolejne przejście dla pieszych, na szczęście znowu w formie podziemnego korytarza. Urzędnicy słusznie argumentują,że jest to rozwiązanie wygodniejsze i prostsze, niż wygospodarowania miejsca na azyl pomiędzy jezdniami. - Przejście to umożliwi "cyrkulację" pieszych pomiędzy terenami dworca kolejowego, Nowego Ratusza oraz terenów zielonych po obu stronach ul. Hucisko. To również możliwość przejścia bezkolizyjnego (bezpiecznego dla pieszych) w kierunku Kanału Raduni i Drogi Królewskiej. Likwidacja skrzyżowania ul. Hucisko - Targ Rakowy poprawi przelotowość układu drogowego w całym rejonie ul. 3 Maja - Podwale Grodzkie - Węzeł Hucisko - przekonuje Antoni Pawlak, rzecznik prezydenta Gdańska.

Podziemna ulica o roboczej nazwie Nowe Podwale Grodzkie będzie połączona z istniejącym Podwalem Grodzkim na wysokości dawnej przychodni kolejowej.Brak przejścia dla pieszych uzgodniono z zarządcą drogi, gdyż celem jest utrzymanie przepustowości głównego ciągu komunikacyjnego: Podwale Grodzkie - Wały Jagiellońskie. Do czasu rozbudowy podstawowego układu drogowego obniżenie przepustowości skrzyżowania ul. Nowe Podwale Grodzkie z Podwalem Grodzkim jest niemożliwe. Wydzielenie fazy zielonej dla przejścia dla pieszych znacznie ograniczałoby tę przepustowość - komentuje wsteczne nawoływania o urządzenie tam groźnego,naziemnego przejścia dla pieszych Antoni Pawlak.

Za to nieco na południe zaplanowano kolejny tunel dla pieszych. W okolicy Zaroślaka, Biskupiej Górki i Starego Przedmieścia , a więc dzielnic o niejednoznacznej renomie, piesi będą poruszać się tunelem między przystankiem SKM Śródmieście a Muzeum Narodowym, pokonując pod ziemią ul. Okopową i Nowe Podwale Grodzkie.- Głównym powodem jego budowy jest przewidywany wzmożony ruch pieszy z przystanku SKM Gdańsk Śródmieście w kierunku Urzędów Wojewódzkiego, Marszałkowskiego i Skarbowego - uzasadnia to rozwiązanie Antoni Pawlak.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Regulamin