Forum www.modernizm.fora.pl Strona Główna FAQ Użytkownicy Szukaj Grupy Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zaloguj Rejestracja
www.modernizm.fora.pl
Forum dotyczące problematyki modernizmu - funkcjonalizmu - stylu międzynarodowego w architekturze, urbanistyce, wzornictwie, oraz sztuce i socjologii.
 Wewnętrzna Obwodnica Antwerpii Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Modernista
Administrator



Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:40, 22 Mar 2012 Powrót do góry

Znalazlem ją przypadkiem, szukajac info o biurowcu Bella w Antwerpii. Miasto to jak sie okazuje ma jak nazwa wskazuje, obwodnicę. Nie wiem czemu jest wewnętrzna, ale sugeruje to że istnieje także zewnętrzna, czyli mamy gwarancję przynajmniej dwóch. A dróg nigdy nie za dużo.

Image

Rozpoczyna sie ona na północy miasta, jako kontynuacja autostrady A1/ E19, która prowadzi z Holandii. Następnie kieruje się na południowy-wschód miasta, zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara. Jej powstanie zaplanowano w roku 1957, na dawnym Brialmontomwalling (cokolwiek to jest, Google Tłumacz nie wie). W roku 1958 dekret królewski zatwierdził powstanie "małego pierścienia" R1 i (dużego?) R2.

Autostrada A13/E34 (do wschodnich regionów prowincji Antwerpii i belgijskiego Limburga) i A12 do Brukseli domykają pierścień. R1 pokonuje też podwodny tunel Kennedy'ego pod rzeką Scheldt. Sam pierścien R1 nie jest w stanie w pełni objąć miasta, obwód domykają A11, A12 i pierścien R2. W masterplanie na rok 2020 założono jednak jego usamodzielnienie poprzez projekt Oosterweelverbinding (dwa dodatkowe tunele - Oosterweel i pod dokiem Straatsburgdok ). Ma to umożliwić wydanie zakazu wjazdu ciężarówek do tunelu Kennedy'ego.

Tu widać, że R1 jest niedomknięty (to czerwone to Oosterweelverbinding, które dopiero powstanie) :
Image

A tu jakieś inne zdjęcie, nie wiem z jakiego kawałka ringu:
Image
by Antwerp skyliner

R1 przeszło wielki remont w latach 2004-2005. Był on konieczny, ponieważ ostatnie poważne prace prowadzono w 1977. Najpierw wyremontowano trasę w stronę Bredy (dodano wiadukt omijający Pałac Sportu), potem w stronę Ghent. Zainstalowano nowe bariery boczne i przeprowadzono inspekcję mostów.

W wikipedii polskiej napisali o niej tylko tak:
Droga R1 lub Wewnętrzna Obwodnica Antwerpii (fla. Kleine Ring rond Antwerpen) - obwodnica belgijskiego miasta Antwerpia o parametrach autostrady.

Obwodnica łączy najważniejsze autostrady dochodzące do Antwerpii. Jednocześnie pełni funkcję drogi tranzytowej. Jej odcinki pokrywają się z trasami europejskimi E19 i E34.

W latach 2004 - 2005 przeprowadzono gruntowną przebudowę autostrady. Na całej długości jest ona drogą ośmiopasmową.


Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Modernista dnia Czw 18:45, 22 Mar 2012, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Regulamin